ایران افغانستان ایران

عضو «کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی» مجلس گفت: انتظار ما این است که گروه‌های افغانستان در کنار همدیگر بتوانند گفت‌وگوهای سیاسی کاملی را صورت دهند که منجر به یک دولت وحدت ملی در این کشور شود.

به گزارش مشرق، «ابوالفضل عمویی»، با بیان این که مشکلات افغانستان راه حل نظامی ندارد، بیان داشت: هیچ گروهی نباید فکر کند که می‌تواند از طریق فتح نظامی بر افغانستان مسلط شود.

بیشتر بخوانید:

شیشه افغانستان و دستمال کثیف آمریکا!+ فیلم

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: فتح نظامی نه با واقعیات افغانستان و نه با شرایط منطقه‌ای این کشور سازگاری ندارد.

وی اظهار داشت: به واقع طالبان جزئی از مردم افغانستان هستند و ما آن را می‌پذیریم، اما همه افغانستان نیستند، از این نظر انتظار می‌رود حقوق اقلیت‌ها، اقوام و مذاهب در این کشور به رسمیت شناخته شود.

بیشتر بخوانید:

بیانیه لشکر فاطمیون پیرامون تحولات افغانستان

عمویی تاکید کرد: امنیت مرزها برای جمهوری اسلامی ایران یک خواسته اساسی است لذا امنیت افغانستان روی امنیت ایران تاثیر دارد به همین جهت ایران نمی‌تواند نسبت به مسائل افغانستان بی توجه باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: انتظار ما این است که گروه‌های افغانستان در کنار همدیگر بتوانند یک تعامل سیاسی کاملی را صورت دهند که منجر به یک دولت وحدت ملی در این کشور شود.

وی تاکید کرد: هر گونه ناآرامی در افغانستان اثر منفی بر روی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران آن هم به جهت مرزها و همچنین حضور مهاجرین افغانستان در ایران و احتمال صورت گرفتن سیلی مهاجران خواهد داشت لذا از این جهت جمهوری اسلامی ایران به شدت مایل به صلح و ثبات در افغانستان است.

عمویی با بیان این که ایران مخالف هر گونه درگیری در افغانستان است گفت: انتظار ما از گروه‌های مختلف افغان این است که دور یک میز جمع شوند لذا ایران با همه این گروه‌ها ارتباط دارد و یک فرصت بی‌نظیری است از جهت ارتباطات برای ایران که با همه طیف‌ها و جریان‌های افغانی مرتبط است و ما از این فرصت و ظرفیت استفاده کردیم. لذا ما یک دور گفت‌وگوهایی بین طالبان و جمهوریت و گروه‌های مختلف حاضر در دولت افغانستان در تهران برگزار کردیم و دور آتی آن به زودی برگزار خواهد شد لذا انتظار ما این است که مردم افغانستان و جریان‌های دخیل در افغانستان شرایط این کشور را درک کنند و بدانند که جنگ داخلی به نفع هیچ کسی جز دشمنان مردم در منطقه نیست.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس